Gündüz Kuşağı Tarifleri

Beyaz Lahana Kürü - Uygulama

0

Prof. Dr. İbrahim Adnan Saraçoğlu'nun kitabındaki kürü geçen hafta uygulamaya başladım. Önceki yazılarda tüm kürlerin tariflerini paylaşmıştım, benim uyguladığım zayıflamak için olan aşağıdaki:

Kaynamakta olan 750 ml suya 4-5 adet beyaz lahana yaprağını parçalamadan atıp ağzını kapatın. Kısık ateşte 7 dakika haşlayın. Bu kür de aynı zamanda toksin atıcı, arındırıcı ve kansere karşı koruyucu etki gösterecektir. Aşağıdaki şekilde tüketin:

5 gün sabah ve akşam birer su bardağı
1 hafta her gün bir su bardağı
3. hafta 1 hafta boyunca iki günde bir (gün aşırı) bir su bardağı
4. hafta 3 günde bir bir su bardağı
5. hafta haftada bir su bardağı
6. hafta ara
7. hafta bir su bardağı

Saraçoğlu bu kürlerde lahananın dış yapraklarının kullanılması gerektiğini söylüyor, bembeyaz değil yeşil-sarımsı beyaz renkte olacak. Ben bir bütün lahana kullandım, 5 gün boyunca en dış yapraklarından itibaren soyarak haşladım. 750 ml su yaklaşık 3 bardak oluyor, 3 bardak su kaynamaya başlayınca yaprakları içine ekleyip ağzını kapatarak 7 dakika haşladım. Süzüp bir bardağını sabah içtim, kalanını bir kavanoza koyup akşam da bir bardak içtim.

Tadı gerçekten çok kötü ve alışması çok zor. Burnumu kapatarak içtiğimde biraz daha katlanılır oldu :). Ayrıca sıcakken tadını çok fazla almıyorsunuz içimi daha kolay oluyor, bana tadı soğuyunca daha garip geldi.

İlk gün aç karnına içtim, ama bunu tavsiye etmiyorum. Saraçoğlu aç karnına tükettiğinizde en az bir saat birşey yememenizin iyi olacağını söylüyor. (Böylece başka besinlerle etkileşime de girmeyecektir.) Zaten içmesi zor bir de aç karnına ağzımda garip lahana tadı kaldı, ve sanki bütün gün gitmedi. Daha sonraki günler sabah kürünü kahvaltıdan iki saat sonra içtim. Ben kahvaltıdan sonra çok çabuk acıkırım, lahana suyu o açlığı da bastırdı, içerken de daha rahat ettim. Akşam kürüm ise soğumuş olduğu için içimi beni zorladı açıkçası. Çabuk bitsin diye hızlı hızlı içmeye çalıştığımda midem kalktı, bu yüzden kendimce geliştirdiğim en kolay içim yöntemi şu: burnumu tıkayıp büyük yudumlar alarak hemen yutuyorum, biraz bekleyip ikinci yudumu içiyorum.

Tabi ben böyle formüller geliştirirken annem meyve suyu içer gibi bir bardağı içip bitiriyordu :). Abarttığım gibi bir durum olmadığını söyleyip durdu.

Saraçoğlu yağlı yağlı terlemeye başlayacağınızı söylüyor, ben böyle birşey fark etmedim. Ama ben 3 gün ara verdim, çünkü sabah ve akşam gerçekten çok fazla geldi artık lahana kokusuna görüntüsüne katlamıyordum. Bu hafta her gün bir su bardağı olarak içmeye devam edeceğim. Bu küre bu şekilde başladım bitirmek istiyorum. Ancak Saraçoğlu katıldığı programlarda aynı kürü 15 gün günde bir bardak sonra 5 gün ara sonra 15 gün daha bir bardak olarak anlatıyor, bu da kafamı karıştırdı. Zaten kendisi de lahana kürünü senede 2-3 kez uyguluyormuş, bu nedenle yaz sonu bir de bu şekilde uygulayacağım. Günde bir bardağa dayanabileceğimi düşünüyorum, hem de şimdiki uygulama ile tadına biraz alımış olurum.

Benim beş gün boyunca gaz problemim olmadı, ancak buna önlem olarak lahana suyunun içine 3-4 damla limon damlatabilirsiniz, bu da Saraçoğlu'nun tavsiyesi.



0 yorum :

Yorum Gönder