Gündüz Kuşağı Tarifleri

Ebru Şallı Skinny Jeans DVD inceleme

0


Karın-Kalça DVDsinin hasretiyle yanarken Skinny Jeans lafını duyunca çok heyecanlanmıştım, aklıma direk dar kotlardan pırtlayan göbekler geldi :). Ben uzun ve hızlı bir karın-kalça günü beklerken, ne yazık ki bu sefer ki Selülit Savar 2 olmuş. Karın egzersizi eksikliği yüzünden hayal kırıklığına uğrasam da güzel bir dvd olmuş, Selülit Savar biraz demode kalmıştı. Son programlar ve Yağ Yakıcı DVD'den sonra yavaş kalıyordu. Skinny Jeans'te tüm mat egzersizlerinde ayak bileklerimize ağırlıkları takıp devam ediyoruz, hareketler de çok basit değil.

7 dakika kadar süren beş ana prensip yani ısınma ile başlıyoruz. DVDlerdeki ısınmalar bana çok uzun geliyor, Ebru Şallı her şeyi uzun uzun anlatıyor, ben de ısınmayı kendim yapmayı tercih ediyorum.

Isınmadan sonra ayakta egzersizler başlıyor. Bu kısım da 5 dakika kadar sürüyor. El ağırlıkları ile squat, plie ve lunge. Bu kısımda bana saçma gelen bir şey var ki, her iki bacakla da sırayla lunge yapıp sonra tekrar başa dönüp yine önce sağ sonra sol ile pulse yapıyoruz. Genelde hep aynı bacakla egzersiz, o kasılmayı kaybetmeden de hemen arkasından pulse yapılır. Ben o yüzden önce sağ bacak lunge+pulse sonra da sol bacak lunge+pulse yapıyorum. Ayrıca daha önce başka egzersizler yapmadıysanız ve squat ve lungelara alışık değilseniz, internetten farklı videolar izleyip iyice öğrenmenizde fayda var. Çünkü bu egzersizler diz ve bileklerin çok kolay sakatlanabileceği hareketler, örneğin lungeda önde olan kırdığınız dizinizin ayağınızı geçmemesi gerek. Ayak parmaklarınızı görebilmelisiniz. Ancak Ebru Şallı bu tip detaylardan hiç bahsetmiyor.

Ayaktaki egzersizlerden sonra mat egzersizlerine geçip ağırlıkları çıkarmamak üzere ayak bileklerimize takıyoruz. Bu bölüm 33 dakika. İlk olarak küçük top ile yaptığımız egzersizler var. Lastik ile aşağı yukarı yapmadan direk küçük topa geçmek benim biraz ezberimi bozdu açıkçası. Mata oturunca otomatikman elime lastiği almıştım :). Küçük toptan sonra birazcık karın çalıştıran tek egzersizleri single leg stretch ve bacak dairelerini yapıyoruz. Sonra lastik, sonra yan yatarak yapılan egzersizler, yüzü koyun yatıp tüm selülit savar versiyonları, kedi pozisyonu selülit savar ve büyük topa geçiyoruz. Büyük toptan sonra da stretch 10 dakika kadar sürüyor. Klasik stretch hareketleri. Tek eksik kalan şey çember oluyor aslında. Sadece göstermelik bacak içinde sıkma hareketi var, oysaki çember ile olan hareketleri ben çok etkili buluyorum. Özellikle iç bacaklarımla ilgili sıkıntım büyük olduğundan çember en iyi ilacı.

DVD toplam bir saat. Eğer fazla zamanınız yoksa ısınma ve soğumayı kendiniz yapıp, hatta ayakta olan egzersizleri de atlayıp sadece mat egzersizlerini de yapabilirsiniz. Çok uzun olmaması her gün yapabilmek açısından güzel, özellikle mat egzersizleri de yavaş ve sıkıcı değil. Genel olarak Ebru Şallı'nın DVDlerinde sevmediğim şey bazı hareketleri öncesinde uzun uzun anlatarak bekleyip sonra yapmaya başlaması. Özellikle mat egzersizleri için boşuna zaman kaybı oluyor, videoları zaten defalarca izlemiş oluyoruz ve hareketleri başlangıçta bilmesek bile öğreniyoruz zaten. Egzersizleri yaparken önemli noktaları söylese daha iyi olacak. Mesela yüzü koyun yatıp selülit savar egzersizlerine başlayacakken öncesinde biraz anlatıyor, öylece yatıp muhabbeti dinlemek gerekiyor :). Ancak yukarıda bahsettiğim gibi asıl gerekebilecek yerlerde -squat gibi- direk harekete geçiyoruz. Ben biraz da bu yüzden hep DVDlerin iki kişi olmasını istiyorum, mesela Eren Hoca ile birlikte yapsalar, o harekete direk başlarken Ebru Şallı da gereken detayları anlatsa :).

Artıları
•    1 saatlik süre optimum, her gün yapmak için ideal. Fazla zamanınız yoksa sadece mat egzersizlerini de yapabilirsiniz, ısınma ve stretch ile 40 dakikalık bir egzersiz yapabilirsiniz.
•    Hemen hemen tüm kalça hareketlerini ağırlıklarla yapıyoruz. Geçişler hızlı.

Eksileri
•    Eksik kalan hareketler var. Tüm kalça hareketlerinin toplandığı bir DVD olmamış.
•    İlk kısımdaki ayakta olan egzersizlerin anlatımı biraz zayıf.
•    Ve bu DVD'nin eksisi değil aslında ama genel bir eksiklik, karın hareketleri yok :) karın-kalça DVDsi olsaydı keşke.

0 yorum :

Yorum Gönder