Gündüz Kuşağı Tarifleri

Su İçmeyi Unutmayın! iPhoneda onun için de application var :)

0


Uzun zamandır az su içmek gibi bir sorunum olmadı ama ne kadar içtiğimin de hesabını tutamadığım için iTunes storedaki ücretsiz uygulamalara göz atmak istedim. Bir kaç tane denedim, amacınız hangisi olursa olsun -su içmeyi hatırlamak ya da ne kadar içtiğinizi görebilmek- Water Alert güzel bir destek.

Ana ekran oldukça basit, ne içtiğinizi işaretlemek için şişe veya bardak resmi, altta da günlük miktarı özetleyen bir bar var. Günlük hedef otomatik olarak 2 litre olarak görünüyor, dilerseniz ayarlar kısmından değiştirebilirsiniz. Uygulamanın en sevdiğim tarafı bu oldu aslında, herşeyi kendinize uygun olarak ayarlayabiliyorsunuz. Birimi oz, ml veya litre olarak seçebilir, hatta şişe ve bardak hacimlerini de Glass Sizes kısmından ayarlayabilirsiniz.

Örneğin benim yanımda oda oda gezdirdiğim 1ltlik cam şişem var, evde bundan su içiyorum. Bu yüzden şişenin hacmini 1lt olarak ayarladım. Dışarıda içtiğim küçük pet şişeler yarım litrelik olduğu için büyük bardak hacmini 0,5 lt olarak değiştirdim. Bir su bardağı yaklaşık 200 ml, bu yüzden onu değiştirmedim. Bir de ekstra bir bardak boyu daha var, 0.3lt olarak ayarlanmış, benim başka alternatifim kalmadığı için ona dokunmadım ama isterseniz onu da değiştirebilirsiniz.









Ayarlayabileceğiniz diğer özellik de hatırlatma saatleri. Otomatik olarak resimdeki saatlerde kısa mesaj bildirimi gibi bir hatırlatma ile su içmeniz gerektiğini söylüyor. Açıp bakmanıza gerek yok, bir süre kilitli ekranda görünüp sonra kayboluyor. Dilerseniz saatleri değiştirebilir ya da bazılarını kapatarak sıklığını azaltabilirsiniz.




Su içtikçe bardak ya da şişe ikonlarının üzerine tıklayıp suyu bitiriyorsunuz. Alttaki bar da otomatik olarak doluyor. Birazcık daha detaylı bilgileri de Logs sekmesinden görebilirsiniz, saat kaçta ne kadar su içtiniz hedefinize ne kadar yakınsınız gibi.


Uygulama ücretsiz ama resimlerde görebileceğiniz gibi reklamlar çıkıyor, kurtulmak istiyorsanız 1,99TL'ye uygulamayı satın alabilirsiniz.

Oldukça kullanışlı bir uygulama olmuş. Gün içinde su içmeyi hatırlatması ve bunu yaparken bildirimlerin rahatsız etmemesi çok güzel. Miktarları kendinize göre ayarlayabilmeniz de büyük bir artı, sadece bardak hesabı ile işleyen uygulamalarda "Şimdi bu suyu içtim ama kaç su bardağına denk geliyor acaba?" diye düşünmek zorunda kalıyorsunuz.

Yaz gelirken cildinizi ve vücudunuzu kurutmayın, su için :). Size hatırlatacak bir yardımcı da var üstelik.

0 yorum :

Yorum Gönder