Gündüz Kuşağı Tarifleri

Biber Yağı Evde Nasıl Yapılır?

0



Aktardan alarak kullandığımız yağlar bitkilerin meyvelerinden ya da tohumlarından soğuk pres yöntemiyle elde ediliyor. Isı, ürünlerin kimyasal özelliklerini değiştirebileceği için ısıl işleme tabi tutulmadan soğuk olarak presleniyor ve böylece yağları elde edilip filtrelenerek şişeleniyor.

Ancak acı biber yağını bulmak zor olabiliyor, bütün aktarlarda bulunmuyor. Ben masaj yağı tarifi için ararken Eminönü'nden bulabildim. Şems Arslan bu tarifi saç diplerine sürmek için veriyor, aynı zamanda yiyerek de tüketebileceğimizi belirtiyor. Zeytin yağı yerine salatalarınıza ekleyebilirsiniz. Hatta diğer tariflerdeki acı biber yağı yerine de kullanabilirsiniz.

Acı biber dolaşıma iyi geliyor, kan akışını hızlandırıyor. Saç derisindeki kılcal damarlarda da aynı etkiyi gösterdiği için saç dökülmesinin önlenmesinde de etkili. Aynı şekilde karın ve bacak bölgesine uygulandığında selülit ve bölgesel yağların çözülmesine yardımcı oluyor.

Gelelim nasıl yapacağımıza. Bir kavanoza 500gr sızma zeytin yağı ekleyin. Yarısına kadar acı pul biber ile doldurun.


 Yağların bozulmaması için ışıktan uzakta saklanması önemli, bu nedenle aldığımız yağlar da hep bal rengi şişeler de satılıyor. Ben evde boş bir Nestle Coffee-Mate kavanozu buldum, hala bu cam kavanozlardan var mı bilmiyorum sanırım artık plastik kutularda satılıyor. Bal rengi bir kavanoz bulamazsanız şeffaf kavanozun etrafını siyah çöp posetiyle de kaplayabilirsiniz.







Ağzını kapattığınız kavanozu karanlık bir yerde kullanmadığınız bir dolap ya da çekmecenin içine ya da yatağınızın bazasının içine koyun. 1 hafta beklettikten sonra kullanabilirsiniz. 1 hafta sonra elde ettiğim yağın fotoğrafını da ekleyeceğim :)

Güncelleme:
 Kavanozu unuttuğum için 1 haftadan fazla bekledi :). 10 gün sonra resimdeki kırmızı-turuncu renkteki yağı elde etmiş oldum. Tadına da baktım, hafif acımsı bir tadı var, salatalarınıza yağ olarak da kullanabilirsiniz.


Açtığımda pul biberler kavanozun dibine çökmüş ve yapışmıştı. Bu yüzden 1-2 günde bir kavanozu ters çevirip biberlerin yağ ile daha iyi karışmasını sağlamanızda fayda var.

0 yorum :

Yorum Gönder